Obserwatorzy

niedziela, 17 kwietnia 2011

Kiermasz Wielkanocny w Pułtusku 2011

****

U nas w Pułtusku też wiele się dzieje, a tam gdzie jest wystawa sztuki i rękodzieła, nie mogło mnie zabraknąć.
Na naszym Kiermaszu oprócz wyrobów rękodzielniczych można było podziwiać panie w cudownych kurpiowskich strojach oraz samemu spróbować sił w wykonaniu kurpiowskich pisanek czy palemek.
Wszystkiemu towarzyszyła muzyka harmonii, obecnie rzadko spotykanego instrumentu.

Jak co roku cała akcja cieszyła sie duzym zainteresowaniem, nikt nie odchodził z pustymi rękami.
Ja akurat cały czas spędziłam na zapleczu, w pracowni. Przychodziły dzieci przedszkolne i szkolne, brakowało miejsc przy stole, wiec jeśli ktoś zrobił pisaneczkę,odchodził ustepujac miejsca innym
Ah.....szkoda ze baterii w aparacie nie naładowałam. Wrrrr...
Byłam tam z córką, zrobiłyśmy sobie palemkę  i pisanki z sitowiem.
 Można zobaczyć nas w galerii miejscowej prasy - klik

Mam zdjęcia ale z poprzednich lat. Wtedy nie miałam bloga, więc dziś je wkleję i pokażę jak to u nas wygląda. Tylko muszę trochę w fotkach poszperać.
I już mam.
Rok 2009 -  jestem w ciąży z Wojtkiem : )


tu pracujemy nad pisankami - malujemy woskiem



W tym czasie jeszcze nie szydełkowałam  : )

Nazbierało się  trochę pamiątek z tych spotkań

Komplet serwetek

Pisanka oklejana sitowiem i włóczką

Pisanki zdobione woskiem pszczelim


i wersja w moim wykonaniu : ) 
... proszę się nie śmiać, to moja pierwsza .

Teraz córci wykonanie

Moje próby z sitowiem 

i córci
do klejenia używałyśmy kleju z mąki żytniej

Motylek zakupiony na Kiermaszu

Każdego roku na Kiermaszu można zasmakować tradycyjnych kurpiowskich FAFERNUCHÓW czyli takich małych miodowych ciasteczek.

Jeśli ktoś lubi tego typu klimaty zapraszam do Pułtuska.
 Kiermasz Wielkanocny odbywa się co roku o tej samej porze czyli w sobotę poprzedzającą Niedzilę Palmową.

1 komentarz:

  1. wow, a ja nic o tym nie wiem, ale niech sie tam tylko sprowadze spowrotem :DDD super fotki :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze dodają mi skrzydeł, dziękuję :)